18 juli: Parasailen to Miami

19 juli 2018 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

We hadden het de dag ervoor al gezien op Smathers Beach en besloten dat we zelf ook wilden: Parasailen!
Na ons ontbijt en het inpakritueel smeerden we onszelf in met factor 50 en togen we richting strand.
De boot met de eerste durfals was nog op het water dus we moesten heel even wachten.
Het duurde hooguit een half uur voor een kleiner bootje ons en nog 4 anderen kwam halen om naar de grotere boot te gaan.
De uitleg over veiligheid, eigen risico, waarvoor getekend moest worden duurde niet lang en we kregen onze zwemvesten aangereikt.
Toen nog de tuigjes waarmee we aan de parachute bevestigd kon worden.
Hopla! Het eerste duo mocht de lucht in. Zag er supercool uit!
Wij waren de laatste 2 duo's: Kornel en Nadieh eerst, konden ze zich mooi niet meer bedenken 😉
Per duo werd je tussentijds ook 2x gedipt in de oceaan en dan weer omhoog gelaten.
Als laatste mochten Joyce en Manouk het parasailen ervaren. Het oplaten van de parachute ging heel rustig, ook het zweven zorgde voor complete rust, wat een stilte.
Alle 4 hadden we gedacht dat je iets zou voelen van de snelheid van de boot, die echt stuiterde over de golven, maar niks was minder waar.
Je hing gewoon heel stil op een hoogte dat je over Key West heen kon kijken.
Superleuk om te doen!
Daarna was het tijd om richting Miami te rijden, de langste afstand tussen 2 lokaties voor ons.
Onderweg stopten we nog bij John Pennekamp State Park op Key Largo, de laatste key voor we het vaste land weer op kwamen, omdat je daar mooi zou kunnen snorkelen, maar dat viel tegen, vies, bruin water.
Wel zagen we een groep dolfijnen zwemmen.
Daar zijn we dus niet lang gebleven.
Op naar Miami en Mayfair Hotel & spa.
Dit hotel slaat echt alles! Je snapt het niet, voor een prijs waar je in NL nog geen weekend in een huisje op de Veluwe zit, slapen we hier 3 nachten in een suite die zo groot is als onze woonkamer, met een hottub op ons balkon, een badkamer vol blingbling en een hotel dat er al net zo uitziet met een zwembad op het dak. Sowieso vinden we de prijzen overal heel erg meevallen, zowel in de Supermarkten (waar verse groente en fruit wel redelijk prijzig zijn, maar dat heft de rest weer mooi op) als in de restaurants. We aten gisteravond 4 overheerlijke pizza's bij Harry's pizza voor $60 incl huge drankjes (ongeveer 52 euro) De serveerster was ook weer top! Jammer dat Joyce 1 keer uit haar rol schoot en in het Nederlands antwoordde "Nee hoor"... oeps! Verdere uitleg is niet nodig denk ik. Dat moest vermeld worden om als blogger serieus genomen te worden door de meiden. Hier vermaken we ons wel t/m zaterdag, we slapen hier dus 3 nachten.
We hebben genoeg tijd om Miami te gaan beleven. We beginnen vandaag in Miami Seaquarium om Manouk haar langgekoesterde wens uit te laten komen: zwemmen met Dolfijnen.
Nadieh gaat ook het water in, de ouders gaan "slechts" mee als toeschouwers/persfotografen en genieten mee vanaf de kant.

1. Gerard:
    19 juli 2018
    Hi team Kojomana, wat gaaf om alle enthousiaste verhalen op afstand mee te beleven👌en jullie gaan nog veel meer beleven hebben wij begrepen.
    Anyway: have fun
  2. Joyce:
    19 juli 2018
    Dank jullie wel lieve Oom en Tante. Het is vaak een beetje overweldigend. Maar we genieten enorm!