20 juli: Lazy Friday

21 juli 2018 - Miami, Florida, Verenigde Staten

Omdat we allemaal best moe waren, zijn we eerst maar eens een poosje bij het hotel gebleven. Hoewel we meestal best op tijd gaan slapen, en we enorm genieten, hakt het er best in.
Ff het kaartje "do not disturb" aan de deur gehangen en wat langer in bed gebleven.
Tot na de lunch bij het zwembad gelegen.
Weer viel het op hoe het personeel hier enorm in dienst staat van de gast.
Wij waren een beetje aan het schuiven met een parasol, toen kwam er meteen een bediende aan om de parasol voor ons te installeren.
Wat doe je verder bij een zwembad: beetje lezen, zwemmen, zonnebaden, zwemmen, wat drinken, zwemmen.... anyway: het was een relaxte toestand, waarin we verkeerden.
Na de erg late lunch, ook op de rooftop, gingen we ons opfrissen om richting Miami Beach zelf te gaan. Wij zitten in de wijk Coconut Grove, zuidkant van Miami.
We hadden al ff gepuzzeld hoe dat zou kunnen met ov.
Om de hoek konden we op een trolleybus naar een metrostation, van daaruit naar een groot metro/busstation en dan weer op de bus naar Miami Beach/South beach.
Toen het tijdens het laatste stukje van deze reis enorm begon te plenzen, zijn we toch maar ff blijven zitten tot North Beach.
Daar hebben we gegeten bij een Cubaan. Sowieso wonen hier veel Spaans sprekende mensen trouwens, serveerster Jenny schonk ons een halve liter ijswater in en vond het raar dat we toen even niks anders wilden drinken.
Ze complimenteerde de vader en moeder in ons gezelschap voor de keuze voor de porkchops: "it's real cuban, you'll like it"
Wij waren benieuwd. Het waren prima karbonaadjes met aardappelpuree en salade.
Lekker Cubaans gegeten.
Inmiddels scheen de zon nog for the time being, het liep tegen 19 uur.
Op naar de bus of trolley, welke als eerst voorbij kwam, om als nog naar South Beach te gaan.
We stapten eruit bij Lincoln Road, winkelgebied. Veel neonverlichting, een schaakwedstrijd bij Starbucks, een enkele straatartiest, veel toeterende auto's (wat een chaos als je hier rijdt), en de sjiekste hotels gezien.
Tijd om ons hotel weer op te zoeken, dus we deden min of meer dezelfde route andersom.
Vandaag gaan we 100 mile noordelijker, naar een hotel in Palm Beach.
De 1 na laatste alweer.