9 juli: Goodmorning Orlando

9 juli 2018 - Orlando (Florida), Verenigde Staten

Goh! We zijn er gewoon... dat is nog een beetje onwerkelijk en klinkt alsof het niks is.
Dat is het natuurlijk niet, we hadden een lange reisdag, maar die is ons op zich meegevallen.
Eerst de langste vlucht naar Philadelphia, van 8 en half uur.
Er ontbrak ons aan niets, we kregen dekentjes en kussentjes, uitgebreide warm en koude lunch, regelmatig wat drinken, een ijsje en nog een afternoon snack.
Hopla en toen waren we er!
Koffers ophalen om binnen 5 minuten weer in te leveren voor de volgende vlucht, langs de douane voor een uitvoerige check, formuliertje invullen, vingerafdrukken van alle vingers, "look into the camera", next!
Daarna gauw onze eerste burger gegeten, het was 14.30 uur maar onze magen dachten dat het 20.30 uur was. 6 uur tijdsverschil.
En weer door.... naar de gate, waar het boarden alweer begon.
Klein akkefietje over onze handbagage die op deze 2e vlucht opeens niet mee mocht, terwijl we met dezelfde maatschappij vlogen als waar op Schiphol al incheckten en deze trolleys gewoon als handbagage mee konden.
Of we even 263 dollar konden betalen. "It's because you have cheap tickets"
"Yes offcourse, we came all the way from Amsterdam for 3 knikkers en een stuiver"
Gelukkig kregen ze iets in het computerprogramma niet voor elkaar en stond het vliegtuig op fam Noorlag te wachten. "Let them go" zei de manager.
Rennen!!!
We hadden ons ingesteld op een vlucht van bijna 3 uur.
Maar blijkbaar hadden we meewind want met 2 uurtjes waren we er: Orlando! We zijn er gewoon.
Koffers en auto halen gingen weer soepel en voor we het wisten stonden we een Mini Van uit te zoeken.
We huurden een Nissan Quest of similar, dus we twijfelden nog even of we een Dodge mee zouden nemen. "Choose wich one you like, the keys are in every car"
Het is de Quest geworden.
Het was 20 minuutjes naar het hotel, inchecken en op naar de suite met poolview en 2 queensize bedden. Tower 2, floor 7.
Wat zullen we doen? Het was inmiddels 21 uur. Ff rekenen, we waren bijna 22 uur wakker op een klein dutje in het vliegtuig na.
Alleen nog even een drankje bij de poolbar met een ananas boat, schaal vers fruit geserveerd in een halve ananas.
En toen gingen onze kaarsjes uit.... lekker slapen!
Het is nu 8 uur, we hebben een ontbijt op bed op, gehaald in de shop onderin onze toren.
Croissants, muffins, fruit en sap en we zijn bijna klaar om naar het zwembad te gaan!
Eerst maar eens een dagje relaxen.

1. Janny de Olde:
    9 juli 2018
    Lieve kojomama, heel leuk om te lezen jullie uitstekend verlopen reis en de mazzel dat jullie in philidelphia zonder bij betalen door mochten. Ze kunnen wel "gek" worden!! Anders boycotten wij de Mac en de Burgerking, hahaha
  2. Janny de Olde:
    9 juli 2018
    Gelijk hebben jullie , eerst maar even relaxen met een hapje en een drankje bij het zwembad
  3. Sandy:
    9 juli 2018
    Geniet lekker van deze dag!!!
    Pool/Drinks/Food , what else do you need!
    Enjoy
  4. Harmuen:
    9 juli 2018
    FIJN DAT JULLIE GEZOND EN WEL ZIJN OVERGEKOMEN.EN NU MAAR VERDER GENIETEN VAN JULLIE VAKANTIE
  5. Gerton:
    9 juli 2018
    Enjoy the American life. Veel plezier.
  6. Greetje Noorlag:
    9 juli 2018
    Je schrijft zo gezellig en beeldend dat ik het gevoel heb dat ik er zelf bij ben! Leuk karretje Kornel! Mag Manouk ook?
  7. Gerard:
    9 juli 2018
    Hi team kojomana, heel leuk om jullie ervaringen te lezen en wij blijven het volgen nieuwsgierig als we zijn😉
    Geniet van alle ervaringen and keep us posted.