10 juli: Blue Springs State Park

11 juli 2018 - Orlando (Florida), Verenigde Staten

Zoals ik al vertelde zouden we naar Blue Springs gaan.
De reis er naar toe duurde uiteindelijk anderhalf uur door het altijd drukke verkeer rond Orlando.
Onderweg alle afslagen naar de pretparken gezien.
Anyway: bij aankomst bij Blue Springs zochten we snel een picknicktafel in de schaduw naast mensen uit Tennessee, die daar aan het BBQ'en waren.
"Where are you from? Sweden?"
Die vraag hebben we al eerder gehad, grappig! Hij herkende ons accent niet, zei de vriendelijke buur die ons later nog hun overgebleven sausages aanbood.
Blijkbaar vonden ze ons toch sneu met onze meegebrachte broodjes kaas.
Toen was het tijd om te doen waar we voor kwamen: snorkelen en dobberen in het kraakheldere water van Blue Springs, dat altijd een temperatuur heeft van 72 graden fahrenheit. (22.2 graden celsius)
'S Winters trekken daarom de manatees/zeekoeien naar Blue Springs, lekker warm!
Na een klein uurtje dobberen en snorkelen werden we gemaand het water uit te komen met de woorden: "we've got a visitor".
Bij navraag bleken er 2 alligators gezien te zijn, even verderop in het natuurpark.
Geprobeerd te spotten, maar de verjager in zijn boot "it was my turn today", had zijn werk goed gedaan. Geen alligator gezien.
Wel zagen we zwaardvissen en eekhoorns die onze chips ook lekker vonden.
We plonzen nog even het zwembad in na onze chicken wings van Walmart. Koud drankje in de hand. Genieten! Bye bye zwaai zwaai.

1. Harmuen:
    11 juli 2018
    Spannend hoor
  2. Liesbeth:
    11 juli 2018
    Leuk om te lezen. Veel plezier nog