14 juli: the Sanibel Umbrella Race

15 juli 2018 - Fort Myers, Florida, Verenigde Staten

Het zaterdagse hotelontbijt was een belevenis op zich:
1.Op het buffet stonden piepschuimen bordjes met plastic bestek (vonden we een beetje raar in een Marriot hotel)
2. Er waren mensen die met borden vol de lift in stapten naar hun kamer.
3. Alle kids stuiterden want er waren een soort cornflakes ringetjes in alle kleuren van de regenboog.
Wij kozen veilig voor scrummbled eggs (zonder worstjes want saussages bleken hamburgers te zijn), geroosterd brood, wafels, sap en yoghurt.
Zo! Klaar voor een dagje strand op Sanibel Island, maar niet voor we 2 Umbrella's en snorkelsets hebben gekocht. Umbrella leren wij als paraplu, maar betekent ook parasol blijkbaar.
Die konden we wel gebruiken, de zon deed weer flink zijn best in The Sunshine State.
Aangekomen bij het strand, beetje natuurparkachtig, want voor we bij het water kwamen liepen we door een stuk bos met picknickplekken, bruggetjes, waterpartijen, daarna door duinachtig gebied, maar toen was er zand, zee en heel veel schelpen.
We zetten onze umbrella's op en doken maar weer in de Golf van Mexico. Heerlijk!
De huisfotograaf liep haar rondje om wat leuke plaatjes te schieten: afgebakende stukjes waar Turtle eggs gelegd waren, honderdduizenden schelpen (waar Sanibel bekend om staat) enz enz.
De lucht begon een beetje te betrekken, maar de Amerikaanse familie met wie we al dobberend in de zee aan de praat raakten zeiden dat het wel overtrok.
"Everyday between 3 and 4 pm there's rain" en het was pas 13 uur dus we dobberden nog even verder.
Maar toen begonnen mensen op het strand hun spullen op te ruimen en voelden we een enkele drup van boven. Toch maar ons Umbrella & Towel kamp opzoeken.
Plotsklaps begon het enorm te gieten.
Geen tijd meer om op te drogen en aan te kleden, handdoeken om, tassen mee, slippers in de hand en met de parasollen als paraplu's liepen we dezelfde route terug naar de auto, maar nu in optocht. Op sommige stukken met de voeten compleet onder water.
Zeiknat zaten we in bikini/badpak/zwembroek in de auto.
Op naar een warme hoteldouche.
Toen het ook daarna nog regende gingen we toch maar met de auto naar de overkant van de weg waar een fashion outlet is. Lekker geshopt, blijft leuk als alles 1. Sowieso voor 40-50% van de dollarprijs verkocht wordt en 2. De dollarkoers bijzonder gunstig is.
Bij Orlando scoorden we al Ralph Lauren shirts voor 15 euro, Hillfiger pet voor 13 euro, nu oa een Levis shirt voor 8 euro en een Calvin klein jurk voor 32 euro.
Het is nu zondagochtend, we zijn pas 1 week weg, vandaag verhuizen we naar Florida City, waar we ook weer 2 nachten slapen.
We rijden via Everglades city waar we een Airboat tour gaan maken.
Dat schijnt een bijzondere ervaring te zijn.
Maar eerst nog ff een hotelontbijt beleven, het piepschuim servies staat al klaar!

1. Janny de Olde:
    15 juli 2018
    Weer een mooi verhaal, zo te lezen zijn de Amerikanen ook wel een vriendelijk volk en
    overal behulpzaam, merkkleding voor weinig.
    veel plezier in Florida City.
  2. Joyce:
    15 juli 2018
    En of de Amerikanen vriendelijk zijn. En super geinteresseerd in waar we vandaan komen. De grootste droom van de receptioniste van het hotel in Ft. Myers was om naar Nederland op vakantie te gaan. Je snapt het niet! Maar misschien zegt ze tegen Denen, Italianen en Spanjaarden wel wat anders.
    Winkelpersoneel is soms een ander verhaal, die zijn niet altijd even gezellig.
    Heb je nog iets nodig? Nemen we het mee!