22 juli: Sunny Beach Pool

23 juli 2018 - Palm Beach, Florida, Verenigde Staten

Het was een beetje voorspelbaar en ook de weervrouw op de tv in de ontbijtzaal had het al verteld: het wordt 91 graden met een gevoelstemperatuur van 98 graden.
Na het ontbijt, waarbij een chinese buurvrouw haar tas vol propte met bekers fruit, gebakken ei, een banaan en een beker koffie, haalden we onze parasols maar weer eens tevoorschijn en liepen we de 200 stappen naar het strand.
We wisten niet wat ons overkwam, want het water voelde gewoon koud aan. Volgens het bordje van de strandwacht was het water 89 graden. Dat is dus lekker om even af te koelen.
Net na de middag verplaatsten we ons naar het hotelzwembad, inmiddels was het strandzand zo heet dat je de wk sprint moest kunnen lopen om de waterlijn veilig te halen.
Een heel interessant verhaal wordt het verder niet, we zwommen, lazen, speelden een potje yatzee, schrokken toen er opeens een leguaan onder onze terrasmeubels door liep.
Pas bij het avondeten werd het spannend.
De serveerster van de plaatselijke pizzeria, die we betrapten op het slaan van een kruisje, werd er zenuwachtig van.
Op de kaart stond namelijk de optie: create your own!
Dat wilden 2 van ons wel en Joyce begon enthousiast haar ingredienten op te noemen voor haar medium pizza; broccoli, salami, ui, champignons, knoflook.
Na de goedbedoelde uitleg dat medium een 2 persoons pizza/6 slices is, besloten we allemaal 2 slices te bestellen. 2 van de kaart, 2 make your owns.
"2 slices make your own, are more expensive than 1 medium pizza from the menu, is that what you want?" Probeerde ze nog.
Ja, geen probleem voor ons. We kenden inmiddels de maat van een slice.
2 tellen later: "it is very difficult to make your slices the way you want them, they will make a medium pizza"
We snapten zelf de moeilijkheidsgraad niet, als ervaren thuisbakkers, maar goed.
Lang verhaal kort. De pizza's waren heerlijk en we moesten 45 dollar betalen (39 euro)
Very expensive! Maar ze had de drankjes er ook niet opgezet 😂.
Het was een zware avond. Uiteraard betaalden we de drankjes gewoon.
Vandaag rijden we weer naar Orlando voor onze laatste nacht in Florida
Time flies when you're having fun!

1. Harmuen:
    23 juli 2018
    Bedankt voor jullie prachtige en spannende verhalen. We keken er iedere dag naar uit.
    Voor morgen wensen we jullie een mooie en goede vlucht terug naar het lekker warme NL.
  2. Gerard:
    23 juli 2018
    Hi team Kojomana, het was erg leuk om alle belevenissen mee te maken en zo te lezen was het nog mooier om er dichtbij te zijn😉.
    Wij hopen dat jullie een goede terugvlucht hebben, zonder gezeur over goedkope tickets, en weer heelhuids in het zeer warme Nederland aankomen.