23&24 juli: (almost) ready voor take off

24 juli 2018 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Daar zitten we dan. Op MCO, ofwel Orlando Airport.
Klaar om op reis te gaan, alles wel gedaan (i.m. Oma ❤ die vandaag, 24 juli, precies 2 jaar geleden overleed)
We zijn er klaar voor, hebben veel gezien, veel gedaan en veel genoten.
Gisteravond hebben we de vakantie even ge-evalueerd.
Het leukst vonden we allemaal de bijzondere tripjes en ervaringen: de dolfijnen-ontmoeting, de airboat tour, het parasailen, de buggy swamp tour met Ranger Brad.... eigenlijk was het teveel.
Dan hebben we het nog niet eens gehad over alle mooie stranden, natuurparken en dieren die we hebben gezien.
Elke keer weer dachten we: "waar zijn we nu weer?"
Dezelfde gedachte in de hotels waar we waren, geen 1 daarvan viel ons tegen, altijd was het schoon, oke, soms moest Kornel om een 4e grote handdoek vragen, want als laatste doucher in het doucheschema steeds 2 gastendoekjes 😉 gebruiken, is ook niet handig.
Maar schoon was het wel! Altijd ruime bedden, airco, een koelkast, soms een keuken.
Sowieso vonden we het land schoon, geen afval op straat, de parken en openbare toiletten waren goed onderhouden. De ruimte overal is enorm, de wegen waren rustig, behalve rond Miami en Orlando, terwijl de wegen daar soms wel 7 baans zijn.Je zag het in de woonwijken, met de huizen in allerlei kleuren, die we totnutoe alleen van TV kenden.
We hebben genoten van de shoppingmalls en -outlets, we bezochten er 5 geloof ik.
We hebben ons verbaasd over alle plastic bestekjes en piepschuimen bordjes waar we van aten in de hotels, vanmorgen zat zelfs het bestek nog weer in een plastic verpakking.
Net zo verbaasd waren we dat ook vanmorgen in de supermarkt (nog even wat dollars opmaken) een vrouw van ca. 80 staand aan de kassa haar werk nog deed als caissiere.We zagen al meer mensen aan het werk op allerlei lokaties, die zeker 68+ waren.
De pensioenen zijn hier vast anders geregeld.
We emigreren dus maar niet.
Hoe aardig en chill (ook in het verkeer) de Amerikanen ook zijn.
We komen morgen weer thuis!
We halen onze hondenvriend Jip weer op en gaan nog een paar dagen onze jetlag eruit slapen en uitrusten want moe zijn we wel!
See you soon! Leuk dat jullie ons gevolgd hebben, want om alles te vertellen zou echt veel te veel zijn.
Bye bye zwaai zwaai!

1. Greetje Noorlag:
    24 juli 2018
    Ik heb enorm genoten van jullie verhalen en foto's!
    Dank je wel en een veilige terugreis!
  2. Kris:
    24 juli 2018
    Hi All!

Wat een enorm leuke verhalen, iedere dag weer een feest om te lezen! I zou toch een carrière als reis-blogger (fulltime) overwegen!

Goede reis en tot snel!

Dikke kus,

Het zeister-trio (idd, nog steeds geen kwartet 😉)
  3. Joyce:
    25 juli 2018
    Haha Kris,
    Reis-blogger en dan fulltime & betaald. lijkt me enig! Soort Floortje Dessing maar dan zonder camera.
    Inderdaad tot snel, kan nooit lang meer duren
  4. Liesbeth Noorlag:
    25 juli 2018
    fantastisch om het zo te kunnen volgen, geweldige dingen hebben jullie gedaan. Lekker bijkomen maar als je thuis komt.