25 juli: Home sweet Home

25 juli 2018 - Dronten, Nederland

Zo! We zijn er gewoon... thuis!
Dat klinkt alsof het niks is, maar het was een hele onderneming.
Het begon al op het vliegveld van Orlando: half uur vertraging. No problem: in Philadelphia hadden we toch tijd zat om over te stappen op de vlucht naar Amsterdam.
Scheelt weer wachten, want eerlijk=eerlijk, eenmaal onderweg wil je asap thuis zijn.
Dat asap werd hem even niet.
De vertraging werd hoe langer hoe meer, tot we nog maar 15 minuten overstaptijd hadden om onze vlucht naar Amsterdam te halen.
Toch maar ff vragen bij de balie.
Rond Philadelphia was veel overlast van thunderstormen waardoor vertrekken en aankomen niet kon.
Begrijpelijk: safety first nietwaar?
Lang verhaal kort: we moesten omgeboekt worden want als we om 5.00 pm weg gingen uit Orlando was de eta 7.30 pm.
De geplande vlucht naar Amsterdam vertrok om 7.00 pm. Dat zouden we nevernooitniet halen.
Het voorstel was dat we de uitgestelde, maar geplande vlucht naar Philly zouden maken, daar zouden overstappen (very short connection dat wel) naar Londen, in Londen 6 uur zouden wachten en dan om 17.00 uur vandaag, 25 juli, aan zouden komen.
Een andere optie was er eigenlijk niet.
Zo gezegd zo gedaan, hoe vervelend we het ook vonden, want we zouden dan 18 uur reistijd hebben. En we zaten al 6 uur te wachten.
Vanmorgen kwamen we om 9.00 plaatselijke tijd aan en we moesten wachten tot 15 uur, terwijl volgens de borden elk uur een vliegtuig van onze maatschappij naar Amsterdam vloog.
Toch maar een poging gedaan om te boeken naar een eerdere vlucht en dat lukte.
Om 11.50 konden we mee! Gelukkig.
De volgende verrassing wachtte op Schiphol. Behalve het ontvangst door prive gastvrouw (schoon)zus en tante. Onze koffers waren er niet.
Weer in de rij om dat te melden. De koffers waren nog in Philadelphia en komen morgenochtend aan op Schiphol. Daarna worden ze thuis bezorgd gelukkig.
Hehe, eindelijk naar huis! Daar wachtte ons wederom een warm welkom: het rood wit blauw wapperde en er stond een mooi oranje boeket op tafel.

Home sweet Home! Eindelijk.... en nu naar bed!

1. Greetje Noorlag:
    25 juli 2018
    Welterusten in je eigen bedje!