15 juli: Everglades Airboat tour

16 juli 2018 - Florida City, Florida, Verenigde Staten

Op onze route naar Florida City hebben we ongeveer halverwege bij Everglades city een Airboat tour gemaakt. Als je ooit hier komt, moet je dat zeker doen.
De Airboat heeft een grote propeller achter op, je vliegt letterlijk over het water.
We hebben een uur door de Mangroves van de Everglades gevaren met een superleuke gids Greg. "If you liked the tour and you want to say something about it on tripadvisor or facebook, my name is Greg, if you didn't like it: my name is Bob"
Vanwege de herrie die de boot maakt kregen we een koptelefoon op.
Het duurde niet lang of we zagen een huge roofvogel zitten, of het een havik of adelaar was ben ik ff kwijt. Ik dacht de laatste.
Greg minderde vaart, de oorkleppen konden ff af en we moesten de boot uit om kennis te maken met Charlie: de man des huizes, vader der alligators die daar wonen.
Charlie liet zich niet verleiden zijn bek te openen, lag rustig in het ondiepe water te chillen.
Alligators zijn vriendelijker dan Krokodillen lieten we ons vertellen en je moet ze nooit voeren want dan gaan ze mensen zien als voeders, waardoor ze wel gevaarlijker kunnen worden richting mensen.
We gingen weer verder. Langzaam door de wat dichtere mangroves, hard waar het kon en we werden getrakteerd op mooi draai- en bochtenwerk. Yihaaaaaa!!
Even later zagen we weer een paar kraalogen onze kant op zwemmen: 1 van de dochters van Charlie: Diny. Andere mannen duldt hij niet in zijn territorium, ook zijn zoons niet, hij vreet ze allemaal op.
Diny was nieuwsgieriger want ze kwam dicht bij de boot zwemmen.
Daarna nog even een stukje racen en toen zat de tour erop.
Wij gingen door naar Florida City: 1 lange rechte weg door een soort van Indianen gebied.
Veel kraampjes met groente langs de weg, overal houten bouwvallen, wat tuincentra, palmboomkwekerijen en dus heeeel veel vage bouwsels. We zijn maar niet gestopt.
Ons hotel voor 2 nachten is een Best Western deze keer en staat op een industrieterrein.
Dat hebben we vaker gezien, maar nog niet zelf meegemaakt.
Op het hotelterrein wat gewoon prima is, merk je er niks van.
Van het terrein af, heb je meteen een lange weg met alle fastfoodketens & andere wegrestaurants die je kunt bedenken: McDonalds, Burger King, Tropical Chicken, Taco Bell, KFC, Dunkin' Donuts, Denny's, Subway, Wendy's.... en dan ben ik vast nog iets vergeten.
We kozen er voor om 1 van de hotel bbq's te gebruiken.
Wel nog een ijsje gescoord bij McDonalds.
Potje yatzee, en toen onze bedden maar opgezocht.
Vanmorgen doen we rustig aan. Vanmiddag rijden we een route met verschillende sightseeing stukken om te stoppen onderweg, met als eindpunt de plaats Flamingo, het zuidelijkste punt van de Everglades.

1. Harmuen:
    16 juli 2018
    Jullie maken het wel spannend hoor. Opvallend: In het zwembad en op de weg zijn er weinig mensen/verkeer/of andere gasten. Nog geen vakantietijd daar ?
  2. Joyce:
    16 juli 2018
    We denken inderdaad dat het nu geen hoogseizoen is. De hotels zijn lang niet vol. De weg op de foto was wel de allerrustigste tot nu toe. Terwijl het de enige is die van de westkust naar de everglades en miami/de keys gaat.