12 juli: Mission Boat trip

13 juli 2018 - St. Pete Beach, Verenigde Staten

The evening before hadden we het al bedacht: we zouden niet meteen na het ontbijt weg gaan om op het heetste moment van de dag ergens, waar dan ook, van pure verhitting weer weg te gaan tussen 13 en 15 uur.
Neeee, we zouden vandaag rustig ontbijten, hadden speciaal eitjes gekocht om te kunnen koken, even de was doen (want een wasmachine is hier aanwezig en you'll never know wanneer je weer in de gelegenheid bent), beetje zwemmen en dan op het warmste moment in de auto, airco voluit, en dan een boottrip maken op zoek naar Dolfijnen en met diezelfde boot aanleggen bij Shell Key om daar te snorkelen.
Zo gezegd zo gedaan!
Bij aankomst bij de vertrekhaven, konden we nog geen kaartje kopen. Er zou thunder (onweer) op komst zijn.
Ze zouden om 14 uur op de radar kijken of de middagboot weg kon varen.
Dat betekende ruim een uur wachten op een plek waar het 1. Snikheet was en waar 2. Niet veel te beleven was. Dilemma.... wat doen we?
We kozen ervoor om het een paar mile verderop te proberen, op Madeira Beach, 2 eilandjes Noordelijker.
Daar bleken vanaf St. Johns Pass alle boten gewoon te vertrekken, maar was alles volgeboekt voor 15 uur en was er geen snorkeltour meer beschikbaar. Uiteindelijk kozen we voor de Dolphin tour om 15 uur.
Dolphins guaranteed! Dat klonk goed.
En inderdaad: al gauw spotten we een groep van 4 dolfijnen die bij de boot bleven zwemmen. Superleuk om ze in hun natuurlijke leefomgeving te zien.
Onderweg zagen we de prachtigste villa's aan het water, met de mooiste boten erbij.
Weer terug bij St Petes Beach Suites hebben we gauw een duik in het zwembad genomen en troffen we het andere Nederlandse gezin dat hier ook logeert.
Zij maken ongeveer hetzelfde rondje als wij, kwamen we de 1e dag hier al achter.
We zijn het erover eens hoe bijzonder deze vakantie is/wordt. Met je kinderen dit avontuur mogen beleven, je zou er bijna emotioneel van worden.
Na het vrijdagse ontbijt bij de strandtent aan het eind van de straat gaan wij weer verder.
Op naar Mt. Myers en omgeving. Onderweg maken we een stop bij Babcock Wilderness om een Buggy Swamp tour te maken. Deze keer hebben we de kaartjes al gereserveerd....

1. Harmuen:
    13 juli 2018
    Prachtige verhalen en mooie foto's. Je kon de dolfijnen zeker geen zoute haring voeren
  2. Julien peetoom:
    13 juli 2018