En het regent Zonnestralen

8 augustus 2023 - Nyborg, Denemarken

Vandaag wel! Het was een heerlijke zonnige en winderige dag aan de Deense kust. Vanaf opstaan tot aan het avondmaal heerlijk buiten geweest. Met lange mouwen en lange broek, want het was misschien 17 graden maar fijn met de zon op ons gezicht.

Na het ontbijt liepen we meteen een ochtendwandeling over het strand en door de duinen, waar de duindoorn (ons totnutoe alleen bekend door de lievelings Weleda geur van mam/schoonmam)  bloeide, weer terug naar de camping. Jip kon lekker graven en zat mooi in het zonnetje om zich heen te kijken.

20230808_120632 20230808_120837

20230808_125444

20230808_123517

Doordat het zo helder was konden we goed zien dat het op de brug waar wij gisteren over heen kwamen erg rustig was. Ook lazen we dat de brug van Malmö naar Kopenhagen gesloten was voor campers, caravans enz. Goed dus dat we gisteren zijn gegaan.

Vanmiddag zijn we nog even naar het stadje geweest. Rondgewandeld en een ijs gegeten. Ja, ijs! Want het medium softijsje had zelfs de andere mam/schoonmam niet opgekregen. We zijn nog niet zo bedreven in Deense Kronen omrekenen naar euro's, maar de ING wist al dat de 2 ijsen 13 euro kostten.

20230808_143230

20230808_143324

De rest van de middag zaten we lekker in het zonnetje, als enigen van de camping voor ons gevoel. Gekke Hollanders.

Morgen gaan we verder en zullen we 3 nachten op Naturcamping Lüneburgerheide staan, een uur of 4 rijden vanaf hier èn van huis. Serieus op de terugweg dus.

1. Janny de Olde:
    8 augustus 2023
    Wat dat softijs betreft, durf ik die uitdaging wel aan hoor🍦🍦🍦🍦🤣🤣🤣
  2. Gerard:
    9 augustus 2023
    De ijs uitdaging kan ik wel bevestigen, zal lastig worden om mam/schoonmama te verslaan. Goed dat jullie op tijd Zweden 🇸🇪 hebben verlaten en geniet nog van Denemarken 🇩🇰