Eland of Öland

3 augustus 2023 - Källahamn, Zweden

Vanmorgen kreeg Joyce via whatsapp de vraag hoe het camperen en Zweden ons bevalt. Over het antwoord hoefden we niet lang na te denken.

Kornel zit elke dag met een big smile achter het stuurwiel, we genieten samen van de mooie ritjes als we onderweg zijn. Vanmorgen hadden we eindelijk een leuke Zweedse radiozender erop. En Zweden ervaren we totnutoe als groen, gastvrij en relaxt. En super gastvriendelijk,  ook voor honden.

We hoeven niet erg te zoeken naar campings waar honden welkom zijn, er zijn veel Hundbaden (strandjes), gisteren toen we taart aten bij een theehuis kreeg Jip er een kauwstaaf en vandaag mocht hij zelfs mee naar Borgholms Slott, een slot op het eiland Öland, waar we vandaag aangekomen zijn.

We bekeken dus met zijn 3-en het slot 🤪 en aten er heerlijk ijs op de binnenplaats.

20230803_12430120230803_125915IMG-20230803-WA000020230803_133737

Toen we uitgekeken waren, reden we door naar de camping voor de komende 2 nachten. We staan er prachtig in het duingebied, met ook weer een hundbad, maar zelfs een hondenspeeltuin. Jip is al op de wipwap geweest.

20230803_15461720230803_18410020230803_190430

Morgen gaan we het eiland, dat ca. 137 km lang en ca. 20 km breed is, verder verkennen, er schijnen leuke dorpjes te zijn en bijzondere natuurgebieden. We zijn totnutoe nog in geen enkele stad of grotere plaats geweest voor een terrasje of iets dergelijks.

Het is dus zeker een heel andere vakantie dan we ooit gehad hebben. Na Öland hebben we voorlopig genoeg kust gezien denken we. We zijn van plan dan meer het binnenland in te gaan, waar we uiteraard nog elanden hopen te zien. De waarschuwingsbordjes langs de weg, verraden dat ze voorkomen in de regio.

Nog geen duidelijk idee welke kant op, want totnutoe hebben we ook gekeken naar de weersvoorspellingen. De Zweedse weersite is aardig betrouwbaar gelukkig.

IMG-20230803-WA0002

1. Janny de Olde:
    3 augustus 2023
    Fijn, dat jullie het zo naar de zin hebben, met z'n 3en, zelfs heel mooi weer, dat is hier nog niet te zeggen
  2. Janny de Olde:
    3 augustus 2023
    Geweldig jullie enthousiaste verhalen!!😘😘
  3. Harmuen:
    4 augustus 2023
    Jullie hebben het heel erg naar jullie zin en beleven weer andere dingenda in het zuiden ik zit nog buiten onder het zonnescherm . Tot volgende keer