De zon achterna?

5 augustus 2023 - Orrefors, Zweden

Het grote voordeel van rondreizen en helemaal als je je huis bij je hebt, is dat je gewoon kan kijken waar het mooi weer wordt. Zo gezegd zo gedaan. Hoewel we vanmorgen ook weer met stralende zon wakker werden op Öland. Jip voelde aan zijn neus al wel dat het een prima dag zou worden.

20230805_083852

Toch hadden zijn baasjes, tevens zijn chauffeur, uitlaatservice en voedselvoorziening plannen om weer een ander stukje Zweden te bekijken. Het werd een ritje van ongeveer 2 uur naar Orrefors, een camping gelegen aan een meer. Gelukkig kregen we ook een plekje met meerzicht.

Het was nog voor de lunch, dus Kornel bakte eieren in de open lucht (beter dan in de camper), Joyce zette een wasmachine aan, want ook op vakantie doen we niet aan omkeren van onderbroeken 🤪.

20230805_124638

Toen de was hing was het tijd om de wandelbroeken en -schoenen aan te trekken. We liepen een route van ongeveer 8 km door bos en langs meren.

20230805_15131220230805_15500320230805_160641

20230805_163548

We trakteerden onszelf op een dikke vette Magnum die verukkelijk smaakte.

De avondwandeling liepen we langs ons eigen campingmeer waar we de zonsondergang aanschouwden. Het werd nog romantischer toen Kornel bij de camper de citronella kaarsjes aan stak. Het is nog lekker genoeg om buiten te zitten. Maar er zijn wel wat muggen....

20230805_205450

20230805_204250

De komende dagen wordt meer tot heel veel regen voorspeld in Zuid Zweden, ook komt er vanaf maandag veel wind, tot windkracht 13. We zoeken nog een plek waar we er dan het best vanaf lijken te komen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Janny de Olde:
    5 augustus 2023
    Weer helemaal op de hoogte, kunnen we straks rustig slapen 😘😘
  2. Greetje Noorlag:
    6 augustus 2023
    Fijn dat jullie zo genieten van het trekken. Wij verwachten ook regen en hebben een appartement geboekt. Tot later!
  3. Gerard:
    6 augustus 2023
    Goed om te lezen dat jullie hele mooie indrukken krijgen van 🇸🇪 Zweden. Geniet nog al het moois en blijf goed weer opzoeken