Zweden, hier zijn we!

31 juli 2023 - Simrishamn N, Zweden

Vanmorgen vertrokken we al op tijd vanaf Seeland, maar niet voor we het op de camping versgebakken brood geproefd hadden bij ons ontbijt en de kaneelbroodjes voor onderweg ingepakt hadden.

Het ticket voor de Oresund brug tussen Kopenhagen en Malmø hadden we gisteren al online gekocht om via de green lane het tolpunt te kunnen passeren. Voor het luttele bedrag van €94 mochten we de 19 km lange brug over met 110 km per uur. Aardig tarief voor een paar minuten genot.

Met Malmø op links reden we Zweden in, waarnaar we rechtsaf de brug af reden om richting het zuidoosten van Zweden te rijden.

Onze route hadden we gepland via Ystad en het Stenshuvud Nationaal Park om daar als tussenstop een wandelroute te doen. Dat hadden meer mensen bedacht, maar we vonden toch een parkeerplek voor onze Husmobil. Door een bos met rotspartijen en flinke hoogteverschillen kwamen we bij verschillende uitzichtpunten terecht.

Het weer varieerde ondertussen van strakblauw tot grijs en flinke regenbuien, maar weer terug bij het beginpunt konden de jassen uit en aten we ons eerste ijsje. Daarna vervolgden we de route naar de 3e camping van deze trip en deden de ICA supermarkt aan. Aan Joyce de eer om inkopen te doen voor 2 dagen, want morgen zullen we een dag zonder reizen hebben. We blijven op de camping en wandelen vanaf hier zo een natuurgebied in.

Hopelijk schijnt de zon dan net zo lekker als vandaag regelmatig het geval was 🔆

Later meer foto's, maar dat lukt niet met beperkt bereik.

IMG-20230731-WA0005

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Janny de Olde:
    31 juli 2023
    We zijn weer helemaal "bij"
  2. Greetje Noorlag:
    31 juli 2023
    Leuke foto van jullie samen😍